Drop dit nytårsforsæt - det virker alligevel ikke!!


Velkommen til 2016. og lad mig allerede nu beklage at jeg i videoen er hård ved dig - vid blot, at jeg gør det af et godt hjerte.

Når du har set videoen, så ved du mere om hvorfor omkring 92% fejler med deres nytårsforsæt, og har nogle ideer til hvad du kan gøre for, at få dit til at lykkes.

For at sikre dig bedst muligt på at dit nytårsforsæt, mål, plan eller lignende lykkes, så får du her 3 Tips til at gøre din sandsynlighed for succes MEGET STØRRE!!

1) Skriv dit mål ned:

- Når du skriver dit mål ned, så vil det virke meget stærkere på dig - Dels fordi du aktiverer andre områder af hjernen, men dels fordi du gentager det for dig selv i nedskrivningsprocessen. Vil du supertune punkt 1? Så læs det højt for dig selv efter du har skrevet det ned.

2) Når du skriver det ned, så vær SPECIFIK - Brug evt. SMART-modellen

- For at et mål har størst sandsynlighed for at lykkes, er det vigtigt at du gør målet så konkret som muligt. Hvis dit mål eksempelvis er at du vil leve sundere, hvad betyder det så egentligt? Vil du spise kål hver dag? Hvor meget? Hvilke måltider vil du få det i osv.. Så et eksempel kan gå fra at hedde : Jeg vil leve sundere i 2016 til at blive I 2016 vil jeg spise minimum 500 g. kål om dagen - 100 til morgenmad, 200 g. til frokost og 200 gram til aftensmad.

Missede du hvad SMART-modellen er, eller fik du ikke set videoen, så står SMART for S: SPECIFIKT, M: Målbart, A: Attraktivt, R: Realistisk og T: TIdsbestemt.

3) Fokusér på tilvalg i stedet for fravalg. Frem for at sige , jeg må IKKE spise chokolade, så lad chokolade være lovligt, men sørg for at du eks. siger. Jeg må gerne spise chokolade, når jeg har spist 500g. kål... På den måde, så "snyder" du din hjerne til at hjælpe dig, frem for at modarbejde dig.

Rigtig god fornøjelse med 2016, og må du få det bedste ud af det :)

Kenneth


Featured Posts